» Hindren i sso

En sak jag skulle vilja med hindrerna i sso är att.. Dem fixar så att det finns oxrar. Vissa av er läsare kanske inte vet vad ett sådant hinder är. Men det tänker jag visa nu.
Såhär ser en oxer ut. Det är alltså två hinderstöd och oftas den bommen som är närmast hittåt den kan vara ett snäpp lägre än den bommen i bak.
Här är då en till bild när en häst hoppar över det. Jag tror dem flästa har sett ett såntär hinder förut och vet var det är.
Men iallafall ett sånthär hinder vill jag ha till sso och särskilt till ridhuset :3
 
Men en till kul grej om dem skulle göra trippelbararr med.
Men nu undrar nog vissa vad i hela friden är det för hinder. Jo det är som en oxer ungefär men det är ytligare ett till hinderstöd. Så det står tre på raken och det blir ganska brett och ju högre klasser man hoppar dessto bredare blir dem här hindren.
Visst vissa hinder är fina i sso men jag skulle vilja ha lite mer speciellare hinder i ridhuset. Eller aa speciella? Oxer är ju ett vanligt hinder. Så det borde ju alla känna till.
Lite ändringar med hindren (särskilt i rh då) Men liksom andra färger, andra hinder former osv. Det skulle vara najjjs elingt mig :D
Åhh och ett plankhinder med.. ahahh :3
 
(Bilderna är ifrån google)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara vi ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar: