» Dinodalen/ Dinosariedalen

Mina tankar om Dinodalen. 
     
Vi har fått många bilder nu om hur det kommer vara i dinodelan och en beskrivning om ''hur'' det kommer vara, hästarna kommer inte prestera 100% såvidare det inte är en häst som tål den kylan, ständig vinter, fluffig snör och kallt. 
Det jag ser på bilderna som starstable ha publisserat på nyhetssidan och på deras instagram så det ser det helt otroligt ut. När jag tittar på denna bilden ovan (som var den första bilden styarstable publisserade på dinodalen) så uppfyller den alla mina tankar om dalen. Min lila historia om dalen började när jag först blev starrider och red uppför den branta vägen till snöväggen så tänkta jag ''åhh, tänk om man kan få komma in det vid jul, det skule ju vara mysigt''.
Jag viste ju inte då att dalel hette vad den heter eller villket syfte den hade ller något om dalen alls, men när jag stod och tittade mot den mysiga snöväggen funderade jag på hur stället bakom ser ut, sen ett år senar kommer denna bilden upp och den uppfyller alla mina förväntningar om dalen, bara helt underbat.
Så mysigt det kommer vara att rida in i dalen och vara omringad av en massa mysig snö, kamoflera dig i vita kläder och vit häst, sitta vid en bänk men varm choklad eller kaffe, gud vad mysigt.
 
Att hästarna inte kan prestera 100% tyckar jag att dem har tenkt till det lite extra, ja det kan ju vara lite tråkigt och så men man får ju den kölden mot sig och hästar som inte har den kraftiga pelsen kan ju lätt underprestera IRL. Men ja, tycket det är bra av dem.
 
Jag har inet så mycket mer att säga om detta men jag tror att dalen kommer vara helt underbar och magisk, länktar så himla mycket så att jag tror jag dör när dem släpper dalen.


Anonym
06 November, 2014 - 10:00

yo!

Kolla först igenom inlägget innan ni publicerar det på bloggen ifall det är lite slarvigt skrivet eller lite stav fel...Det ser bara lite slarvigt ut bara .w.

Men ni gör en bra blogg :3 Bra jobbat ^^

Svar: alla skriver fel och stavar fel.Jag gör det framför allt på datorer då jag kan av MISSTAG trycka ner en tajent av misstag och ta bort liga oundvikligt, rättar till allt jag ser men ingen är perfekt på allt.
//Nellie
Nellie Snowgirl & Tatiana Skystone

Anonym
07 November, 2014 - 10:00


That's true :3 Nobody is perfect on everthing ;3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara vi ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar: